De engelse, zeg maar, postbus 51 laat hier behoorlijk enge filmpjes ter waarschuwing zien. Deze filmpjes worden overdag uitgezonden en karlijn en lotje zien ze dus ook als ze om 6pm nog even televisie kijken. Ze zijn dermate confronterend dat je er soms helemaal ziek van wordt. Een paar voorbeelden hieronder.
En dan hebben we het nog niet over de campaign die nu gaande is (en waar Lotje niet van kan slapen) van een man die overal om zich heen (op zijn werk, op het voetbalveld, in zijn study, naast zijn bed) een dood jongetje ziet liggen, echt eng dood, bleek en met opengesperde ogen. De campaign van Think!; You live with it! It's 30 mph for a reason! Dit om mensen langzamer te laten rijden. Doodenge advertentie. De vraag is of het werkt? Kinderen worden heel bang van deze filmpjes en laatst zei een moeder al dat moeders in UK altijd bang zijn waar het hun kinderen betreft en daarom veel te overbeschermend. Je wordt bang gemaakt, maar heeft het resultaat, word je niet murw geslagen of klik je snel weg als hij komt (zoals wij)? Ben benieuwd of daar onderzoek naar is gedaan, ik vind nog altijd de beste ad die wij hebben op dit vlak, die van het meisje met de vlieger(?), die wegwaait waardoor de ze opeens de straat oversteekt en dan verschrikt in de camera kijkt en je het remmen hoort...je ziet niks, maar het komt helemaal binnen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Weet je wat het is Pam...,het blijven Eilanders.
BeantwoordenVerwijderenkus mir